dimecres, 24 de gener del 2007

Des de la Pl. Tirant lo Blanc comencem aquest blog amb una pregunta: Què passa amb les persianes?



Miro per la finestra del meu lloc de treball, ja s'ha fet fosc i les finestres amb llum em mostren interiors multicolors. Fa una estona la posta era vermella i lluminosa. Els edificis de totxana amb persianes blanques, unes obertes i altres tancades, em feien sentir un plaer, com en diria, arquitectònic. Llàstima que l'edifici del davant, aquesta mola lenticular que veieu a la fotografia, des de fa uns dies té les persianes amb molt mal estat. Què ha passat? Els hi falten làmines, no a una o a dues, a moltes. Això deu tenir una raó de ser, vaig pensar el primer dia que me'n vaig adonar, i vaig trucar a una veïna que hi viu. Em va dir que arran de la caiguda al carrer d'una d'aquestes làmines, i per evitar que d'altres caiguessin també, van venir uns homes que es van penjar a la façana i van treure totes aquelles que els hi van semblar poc segures. I així ha quedat. Com Kosovo.
Les làmines d'aquestes persianes són de "quita y pon" i si un no va amb compte, quan les neteja, pot deixar-les mal falcades i per això poden caure. Ara, si es tracta de que siguin ben segures, no hem de fer res més que enganxar-les amb pega. Ja no seran de "posa i treu" però no podran caure i no caldrà deixar les façanes malparades per in secula seculorum. Ara que portàvem uns anys tranquils, després de tenir les bastides desplegades durant tant de temps.